Skip to main content

Transformacija poslovanja i novi put naprijed

S glavnim izvršnim direktorom Magnusom Ahlqvistom na čelu, Securitas je 2018. krenuo prema novoj organizacijskoj transformaciji i novoj strategiji.

Kada je Magnus Ahlqvist postao predsjednik i glavni izvršni direktor Securitasa 2018., sigurnosnu/zaštitarsku industriju karakterizirale su niske marže, cjenovni ratovi, intenzivna konkurencija i stalna konsolidacija. Securitas je pod vodstvom Alfa Göranssona već uložio u inovativnu sigurnosnu tehnologiju, ali je postojala potreba za većim skokom kako bi ostali na vrhu i u budućnosti. Magnus i vodeći tim znali su da imaju jedinstvenu priliku za ponovno postavljanje strateškog smjera tvrtke i zaokret za rješavanje izazova s kojima su se susreli.

Securitas postavlja novi strateški smjer

Njihova ambicija? Transformirati Securitas iz pružatelja zaštitarskih usluga u partnera za inteligentna sigurnosna rješenja za klijente. Ova nova strategija zahtijevala bi ogromne napore u organizacijskom razvoju kako bi se poboljšale sposobnosti ljudi, infrastruktura, inovacijski modeli, operativni sustavi i procesi upravljanja.

“Na razini Grupe morali smo preispitati strategiju. Također smo trebali razumjeti svoje 'skrivene' izazove kako bismo znali što moramo popraviti kako bismo se još više povezali s klijentima, poboljšali način rada u cijeloj organizaciji i napredovali u lancu vrijednosti. Morali smo izaći iz svoje komforne zone,” rekao je Magnus.

Zajedno s poslovnom školom IMD, koja je bila savjetnik i partner tijekom tog procesa, Securitas je krenuo na put formuliranja nove petogodišnje strategije i temeljne organizacijske transformacije.

magnus_ahlqvist_president_and_ceo_securitas_group_600x400.jpg

Magnus Ahlqvist, Predsjednik uprave i izvršni direktor od 2018.

Transformacija poslovanja: šest ključnih ciljeva

U postavljanju petogodišnje strategije tvrtke (2018.-2023.), vodstvo je razvilo šest jasnih ciljeva:

Biti vodeći u postojećim poslovima. Securitas je trebao razviti svoje osnovne zaštitarske usluge, ojačati svoju specijalizaciju u elektroničkoj sigurnosti i sustavno kombinirati svoje različite zaštitarske usluge kako bi ubrzao poslovanje.

Stvoriti nove poslove. Tvrtka je namjeravala postati predvidljivija na temelju prikupljenih podataka, voditi industrijuu inovacijama i inteligentnim sigurnosnim uslugama.

Poboljšati angažman klijenta. Kako bi postao partner od povjerenja s visokom dodanom vrijednošću, Securitas bi trebao promijeniti način na koji je pristupio klijentima, stvarajući prilagođenije ponude na temelju jedinstvenih potreba klijenata.

Ulaganje u zaposlenike i drugačiji način razmišljanja. Usmjeravanje tvrtke u novom smjeru zahtijeva kulturološki pomak – a to je započelo povećanjem izvrsnog vodstva u cijeloj organizaciji.

Modernizirati poslovanje. Tehnologija koja se brzo mijenja dovela je do potrebe za modernizacijom postojećih sustava i izgradnjom zajedničkih procesa kako bi svi dijelovi globalne organizacije govorili istim jezikom, surađivali i predstavljali se kao jedan brend.

Repozicioniranje brenda. Poruke brenda u cijeloj industriji bile su – i još uvijek jesu – uglavnom usmjerene na proizvod, aludirajući na rizik i opasnost. Umjesto toga, Securitas je želio istaknuti pozitivnost i potencijal, odražavajući progresivan i inovativan pristup sigurnosti usmjeren na čovjeka.

Tijekom sljedećih pet godina, unatoč Covidu, strategije i inicijative za organizacijski razvoj pokrenute su s namjerom. Vodstvo je 2021. godine održalo sastanak i radionicu zajedno s IMD-om kako bi procijenili napredak svog plana. Zaključili su da se treba ponovno fokusirati i ubrzati ključne pokretače Securitasove strateške i organizacijske transformacije.

Vodstvo se složilo da je brzina ključna budući da je tvrtka već na pola puta svoje strateške promjene. Securitas je pojačao svoje napore u više područja – poslovanje, infrastruktura, zaposlenici, brend, angažman klijenata – kako bi povećao organizacijsku transformaciju u tandemu s ubrzanim provođenjem strategije.

Ljudi kao građevni blokovi

Ulaganje u ljude bilo je ključno za provedbu strategije. Vodstvo je odlučilo pokrenuti Program razvoja izvršnih direktora za vrhunske Securitasove talente. U prvom takvom programu vodstva i strategije sudjelovalo je 16 ljudi iz cijele Grupacije. Program su zajedno osmislili i proveli IMD fakultet, Magnus i financijski direktor Andreas Lindback.

Magnus je podijelio svoju viziju preusmjeravanja tvrtke, objasnio razloge za goleme organizacijske promjene i artikulirao svoja pitanja. Iskrene rasprave osigurale su jedinstveno razumijevanje prioriteta cijele organizacije zajedno s obnovljenim entuzijazmom za postizanje ciljeva. Vrativši se nazad u svoja sjedišta Securitasa diljem svijeta, tih 16 lidera podijelilo je svoja znanja sa svojim timovima i razjasnila jedinstvenu ulogu koju bi svaki kolega mogao odigrati u transformaciji Securitasa.

To je pomoglo uključiti kolege u smisleni rad i ujediniti ih pod zajedničkim ciljem, potičući suradničko okruženje u kojem su se svi osjećali povezanima sa sveobuhvatnom misijom i motivirani da daju sve od sebe.

Ujedinjeni sa zajedničkom svrhom

Još jedan element transformacijskog puta koji je okupio zaposlenike bio je razvoj Securitasove svrhe. Kao dio razvoja strategije, pod Magnusovim vodstvom preispitivali su se i procesi rada. odozdo prema gore kako bi se obuhvatio bit organizacije. Stotine kolega sudjelovalo je u više od 45 globalnih radionica kako bi definirali i artikulirali zajedničku svrhu.

Nakon nekoliko ponavljanja i uz odobrenje odbora, Securitas je artikulirao glavnu svrhu tvrtke: Pomažemo učiniti vaš svijet sigurnijim mjestom. Najava je objavljena ulagačima tijekom Dana tržišta kapitala u prosincu 2019. S novodefiniranom korporativnom svrhom, Securitas bi mogao izgraditi jedinstveni globalni identitet – interno i eksterno.

"Bez obzira na to gdje su u organizaciji, naši ljudi osjećaju da su dio nečeg većeg i daju pozitivan doprinos", kaže Helena Andreas, Securitasov CHRO i CMO.

Trajni učinak: najbolja praksa za transformaciju

Proteklih pet godina doživjeli smo ogromnu transformaciju u Securitasu, vođenu ambicioznom strategijom i sveobuhvatnim inicijativama za organizacijski razvoj. Put tvrtke od tradicionalnog pružatelja zaštitarskih usluga do partnera za inteligentna zaštitna rješenja obilježen je značajnim postignućima.

Ulaganja u ljudske sposobnosti, modernizaciju infrastrukture i inovativne poslovne modele su se isplatili, pozicionirajući Securitas u globalnog lidera u industriji. Strateška akvizicija tvrtke Stanley Security, pokretanje poslovne jedinice Securitas Digital i uvođenje Grupe globalnih klijenata samo su neki od primjera postignutih prekretnica. Ovo razdoblje intenzivnog fokusa i brzog provođenja nije samo poboljšalo operativnu učinkovitost i angažman klijenata, već i podigla vrijednost Securitasovog brenda i tržišnu poziciju.

U svibnju 2024., Securitas je osvojio zlatnu nagradu EFMD Excellence in Practice za organizacijski razvoj, prepoznajući petogodišnju strategiju i transformaciju kao najbolju praksu u poslovanju. Ovo priznanje, zajedno s trajnim nastojanjem tvrtke, postavlja snažne temelje za budući rast i inovacije, osiguravajući da Securitas ostane na vodećem mjestu u zaštitarskoj industriji.

Nažalost, ne podržavamo ovaj web preglednik. Pokušajte koristiti novije preglednike poput Chromea, Safarija, Firefoxa ili Edgea.