Skip to main content

Sigurnost u osnovnim školama: Ključni vodič za sigurnost i zaštitu

Škole su kamen temeljac svake zajednice, a sigurnost i zaštita učenika, nastavnika i osoblja najvažniji su u njegovanju zdravih zajednica i osiguravanju naše budućnosti. Naša je misija pomoći u njegovanju sigurnijeg, zdravijeg i učinkovitijeg okruženja za zajednice kojima služimo.

S obzirom na to da sigurnost i zaštita u školi nastavljaju biti sve veća briga, okupili smo se kako bismo ponudili sigurnosne preporuke koje svaka škola može primijeniti, bez obzira na broj osoblja ili raspoloživi budžet.

Vodič u nastavku izravan je rezultat stotina Securitasovih stručnjaka za sigurnost koji su se okupili kako bi sastavili popis najboljih praksi za jačanje programa sigurnosti i zaštite u okruženjima osnovnih škola.

Stvorite skupinu dionika

Važno je da su prave perspektive uključene u izradu školskog sigurnosnog plana kako biste mogli donositi informirane odluke dok pomažete osigurati da vaš plan bude sveobuhvatan i uključuje potrebe svih dionika. U nastavku pogledajte primjer pojedinaca koje treba uključiti u svoju skupinu dionika.

Interno osoblje: 

  •  Administracija
  • Učitelji
  • Održavanje
  • Službenik za resurse
  • Službenik za sigurnost/zaštitar
  • Školska medicinska sestra/savjetnik
  • IT osoblje
  • Učenici

Vanjska zajednica:

  • Roditelji
  • TreneriLokalni službenici za provođenje zakona

Nakon što ste uspostavili vašu skupinu dionika, zakažite sesije učenja kako biste razumjeli sigurnosne potrebe svake skupine i sve nedoumice koje imaju u vezi s trenutnim sigurnosnim postupkom ili programom. Upotrijebite popis u nastavku kako biste potaknuli važne rasprave i odluke za svoju skupinu dionika. Poduzimanje ovih koraka pomoći će vam da razvijete sigurnosni program koji uključuje sve potrebe vaših dionika, a istovremeno će vam pomoći da dobijete njihovu podršku i prihvaćanje za usvajanje novih politika ili procesa koji proizlaze iz ovih sastanaka.

Teme za raspravu sa zainteresiranim stranama: 

Autorizacija posjetitelja:

  • Uspostavite politiku za posjetitelje koji dolaze u vašu školu.
  • Dogovorite se o tome kako će se politika nadzirati i provoditi.

Pristup zgradi i pristup učionici:

  • Uspostavite politiku o tome tko i kada ima pristup zgradi i učionicama.
  • Odlučite kako će se ovom politikom upravljati i provoditi.
  • Pobrinite se da lokalni organi za provođenje zakona budu uključeni u plan.
  • Zakažite rutinske revizije tko ima pristup i ažurirajte ih u skladu s tim.

Plan hitnog odgovora i obuka:

  • Odredite odgovarajući plan hitnog odgovora za svoju školu, uzimajući u obzir potrebe svih dionika.
  • Uspostavite rutinski ritam obuke kako biste uvježbali planove za hitne slučajeve.

Komunikacijski planovi:

  • Razviti plan interne i eksterne komunikacije kada se prijavi sumnjiva aktivnost.
  • Razviti interni i eksterni komunikacijski plan za hitne situacije.

Prijava sumnjive aktivnosti:

  • Uspostavite sustav ili proces za poticanje prijavljivanja sumnjivih aktivnosti.
  • Uskladite proces i tim za brzo istraživanje i izvještavanje.

Fizička i emocionalna sigurnost:

  • Razvijte politike i procese kako biste osigurali da se fizička sigurnost i emocionalna sigurnost priznaju.
  • Stvaranje sustava i programa podrške mentalnom zdravlju. Na taj način se unaprijeđuje sigurnost djece i nastavnika.

Osigurajte obuku za osoblje

Učenici, nastavno osoblje i ostalo osoblje škole moraju znati što učiniti u bilo kakvom hitnom slučaju. Redovito planirane školske sigurnosne vježbe pružaju učenicima i školskom osoblju praksu o tome što se očekuje tijekom incidenta. Uz redovito planirane vježbe, postavljanje sigurnosnih znakova u svakoj učionici i zajedničkim prostorima pruža podsjetnike što učiniti u hitnim situacijama.

Uključivanje lokalnih policijskih službenika pomaže potvrditi obuku i praksu za učinkovitost u stvarnom svijetu. Uključivanje službenika za sigurnost (zaštitara) u razgovore o sigurnosti ne samo da pomaže u održavanju sigurnosti vaše škole, već također može pomoći u prepoznavanju „slijepih točaka“ kada se radi o tome što učiniti.

Uzmite u obzir ove sigurnosne savjete kada razvijate svoj program sigurnosne obuke:

  • Ograničite broj ulaza u zgradu.
  • Osigurajte da se vrata svake učionice mogu zaključati.
  • Osigurajte da se svaki prozor učionice može zatvoriti/zaključati i po mogućnosti onemogućiti pogled izvana prema unutrašnjosti (zavjese, rolete).
  • Stvaranje "sigurnih mjesta" u svakoj učionici gdje se učenici i nastavno osoblje mogu okupiti u hitnim situacijama.
  • Redovito planirane sigurnosne procjene za svakoga koje se poduzimaju tromjesečno ili prema dogovoru skupine dionika.
  • Stvaranje sigurnosnih mapa za svaku učionicu koje sadrže osnovne sigurnosne informacije, podatke specifične za učionicu (imena učenika i nastavnika) i izlaze za slučaj opasnosti.
  • Numeriranje zgrada školskog kampusa za osobe koje prve reagiraju i članove zajednice.
  • Svakodnevno neredovite sigurnosne provjere koje obavljaju zaštitari ili administracija.
  • Osiguravanje otvorene komunikacije s lokalnim policijskim snagama.

Revizija postojećih sigurnosnih sustava

Kao i kod bilo koje druge tehnologije, fizički sigurnosni sustavi trebaju se testirati i pregledavati na rutinskoj osnovi. Osigurajte da vaš službenik za sigurnost, zaštitar, ili vaš pružatelj usluga sigurnosti, provodi rutinske revizije vaših postojećih sigurnosnih sustava kako bi osigurali da sustav radi učinkovito i kako je predviđeno.

Bit će jednako važno ponovno pregledati sigurnosne sustave i ažurirati ih kako bi odražavali sve promjene koje je vaša skupina dionika u sigurnosti napravila u politikama ili procesima. U nastavku pogledajte neka razmatranja za različite sigurnosne sustave koje možda imate.

Razmatranja upada i kontrole pristupa:

  • Testirajte sustav kako biste osigurali signal odjelu za nadzor
  • Ažurirajte popise poziva s odjelom za praćenje (nadzor)
  • Ograničite broj ulaza u zgradu i trajno odredite one ulaze koji se neće otvarati.
  • Ažurirajte svoje pristupne kartice i/ili korisničke profile u skladu s novim pravilima
  • Ažurirajte svoj raspored aktiviranja/deaktiviranja u skladu s novim pravilima
  • Rutinski provjeravajte podatke o tome tko dolazi i odlazi i/ili tko aktivira i deaktivira sustav. Potražite sumnjivu aktivnost i redovito deaktivirajte profile.
  • Osigurajte da se pristupni kodovi i/ili značke ne dijele

Video sustavi:

  • Testirajte video zaslone kako biste bili sigurni da se snimak snima i ispravno pohranjuje
  • Ako se nadzire profesionalno, testirajte sustav i osigurajte da centar za nadzor prima snimke na odgovarajući način.
  • Provjerite kut kamera kako biste bili sigurni da su usmjerene u pravom smjeru i postavljene tako da nadziru osjetljiva područja
  • Provjerite snimke u različito vrijeme tijekom dana kako biste bili sigurni da je video izvor jasan.
  • Pregledajte mogućnosti svog sustava sa svojim pružateljem usluga kako biste bili sigurni da koristite sustav u njegovoj najvećoj mogućoj mjeri

Budući da je sigurnost u školi i dalje jedan od glavnih prioriteta za voditelje obrazovanja diljem zemlje, sada je više nego ikad važno iskoristiti dostupne resurse za pomoć u ublažavanju prijetnji sigurnosti i zaštiti. Sada je vrijeme za djelovanje kako bi naša djeca, roditelji, učitelji i članovi zajednice znali da su sve dostupne mjere opreza uzete u obzir.

Kontaktirajte nas već danas i razgovarajte sa stručnjakom za sigurnost o najboljem školskom sigurnosnom sustavu za vaše specifične potrebe.

Nažalost, ne podržavamo ovaj web preglednik. Pokušajte koristiti novije preglednike poput Chromea, Safarija, Firefoxa ili Edgea.